RYNEK PRS W 2025 ROKU, CZYLI … CZYLI O TYM JAK ZAOSZCZĘDZIĆ CZAS I PIENIĄDZE.
Decyzja o tym, czy samodzielnie zarządzać wynajmem swoich nieruchomości, czy powierzyć to zadanie firmom specjalizującym się w najmie instytucjonalnym, to dylemat, przed którym stają deweloperzy i fundusze inwestycyjne.
MODERNIZACJA OBIEKTÓW HANDLOWYCH – OD WYZWAŃ DO SUKCESU
31 stycznia 2025
IMV Polska podchodzi do modernizacji w sposób uporządkowany, opierając działania na założeniach strategii 4RE, która obejmuje odnowę, rebranding, ponowne wprowadzenie obiektu na rynek oraz rekomercjalizację.
CENTRA HANDLOWE MUSZĄ NASTAWIĆ SIĘ NA WIELOFUNKCYJNOŚĆ
Dane z raportów m.in. PRCH jednoznacznie wskazują, że przyszłość obiektów handlowych leży w ich wielofunkcyjności. Galerie, które oferują jedynie tradycyjne sklepy, tracą na znaczeniu na rzecz tych, które łączą funkcje handlowe, kulturalne i rozrywkowe.
Rynek retail czeka sporo wyzwań w 2025 roku. Na pierwszy plan wysuwają się kwestie ESG, konieczność zmniejszenia pustostanów, optymalizacja kosztów oraz dostosowanie obiektów do modelu omnikanałowości. Jednak nie ulega wątpliwości, że kluczowymi pojęciami będą „modernizacja” i „rebranding”. Jesteśmy przekonani, że właśnie te słowa rynek będzie odmieniał w nadchodzącym roku przez wszystkie przypadki.
ZIELONY NAJEM TO INWESTYCJA, KTÓRA PRZYNOSI MIERZALNE KORZYŚCI
18 października 2024
Zielone umowy najmu stają się fundamentem nowoczesnego zarządzania nieruchomościami komercyjnymi. Coraz więcej najemców, zwłaszcza międzynarodowych firm, aktywnie poszukuje powierzchni w budynkach spełniających wysokie standardy środowiskowe. To nie tylko odpowiedź na regulacje prawne, ale również na rosnące oczekiwania związane z ESG.
W PRZYSZŁOŚCI CENTRA HANDLOWE BĘDĄ CORAZ BARDZIEJ INWESTOWAĆ W RÓŻNORODNE USŁUGI
13 października 2024
Usługi w centrach handlowych pełnią niezwykle ważną rolę, ponieważ wzbogacają ofertę i przyciągają klientów, którzy chcą załatwić swoje codzienne sprawy przy okazji zakupów. Fryzjerzy, poczty, banki, a nawet urzędy, sprawiają, że centrum handlowe staje się miejscem, gdzie można połączyć zakupy z załatwieniem ważnych, prywatnych lub firmowych spraw. To duża wygoda, zwłaszcza dla osób pracujących, które mogą skorzystać z usług dostępnych poza standardowymi godzinami otwarcia urzędów.
Jak firmy zarządzające powierzchniami handlowymi reagują na dynamicznie zmieniające się zachowania zakupowe konsumentów? – o tym w rozmowie z redakcją OmnichannelNews.pl opowiada Iwona Gembiec, Managing Director, IMV Polska.
KONCEPTOM GASTRONOMICZNYM I PARKOM HANDLOWYM JEST ZE SOBĄ PO DRODZE
11 czerwca 2024
Zarówno galerie handlowe, jak i parki handlowe dynamicznie się zmieniają i dostosowują swoją ofertę do potrzeb konsumentów. Warto nadmieni, że jeszcze kilka lat temu koncepty gastronomiczne nie odgrywały dużej roli w przypadku mniejszych formatów handlowych.
Obecnie branża gastronomiczna stoi przed wieloma wyzwaniami – przede wszystkimi tymi związanymi z rosnącymi kosztami eksploatacyjnymi, inflacją przekładającą się na podwyżki cen zakupu produktów, a także wzrostem poziomu wynagrodzeń. Ponad to, w obliczu niesprzyjającej sytuacji gospodarczej wielu konsumentów ogranicza wydatki i rezygnuje z odwiedzania restauracji, a więc obroty punktów gastronomicznych spadają.
Coraz częściej galerie handlowe przechodzą od modelu „zakupy, a przy okazji rozrywka” do modelu „spędzanie wolnego czasu i zakupy”. W epoce Internetu, nowych oczekiwań młodszych klientów oraz mniej pewnego jutra wiele obiektów musi wymyślić się na nowo i znaleźć swój unikatowy charakter – mówi w rozmowie z redakcją OmnichannelNews.pl Iwona Gembiec, Managing Director w IMV Polska.
TEATR W CENTRUM HANDLOWYM? GALERIA RUMIA OTWIERA NOWĄ PRZESTRZEŃ KULTURALNĄ!
14 marca 2024
W Galerii Rumia trwa wykańczanie sceny i widowni teatralnej na 140 krzeseł. Obok działają już liczne sklepy. Najemcy zajęli już w wyniku rekomercjalizacji ponad 80 proc. powierzchni.
Szukając pomysłów na zwiększenie udziału najemców z branży rozrywki, zarządzająca obiektem IMV Polska porozumiała się z Urzędem Miasta i Miejskim Domem Kultury w Rumi, zapraszając pod swój dach działającą przy MDK zawodową grupę aktorską – Pomorski Teatr Nobilis. Element kultury wysokiej ma uzupełnić już działające w galerii kino oraz salon Żelowy paintball oraz strefę gastronomiczną.
NA HORYZONCIE POJAWIŁY SIĘ JUŻ NOWE WYZWANIA DLA SEKTORA HANDLOWEGO
20 grudnia 2023
Właścicielom nieruchomości komercyjnych oraz ich najemcom przyszło się zmierzyć z rosnącymi kosztami eksploatacyjnymi. Te czynniki zmotywowały wielu z nich do szybszego wdrażania ekologicznych rozwiązań, ograniczających zużycie energii. Można więc powiedzieć, że wzrost kosztów eksploatacyjnych przyśpieszył zieloną rewolucję w centrach handlowych. Choć dla wielu obiektów mogło to być niełatwe, to większość z nich wyszła z tej sytuacji obronną ręką. Z pewnością jednak centra handlowe starszej generacji wymagały i będą wymagały dalszych modernizacji, a co za tym idzie większych nakładów finansowych. Niekiedy może okazać się to nieopłacalne i niektóre galerie z tego powodu być może niebawem znikną z polskiej mapy handlowej.
Po odrabianiu strat w 2022 roku spowodowanych pandemią COVID-19, galeriom handlowym przyszło się mierzyć z nowymi wyzwaniami, takimi jak rosnące koszty energii oraz konieczność wdrażania ESG. Jednak kluczem do sukcesu w trudnych czasach okazuje się nie tylko odpowiadanie na uwarunkowania gospodarcze czy prawne, ale przede wszystkim aktywne reagowanie na zmieniające się potrzeby klientów.