KONCEPTOM GASTRONOMICZNYM I PARKOM HANDLOWYM JEST ZE SOBĄ PO DRODZE

11 czerwca 2024

Zarówno galerie handlowe, jak i parki handlowe dynamicznie się zmieniają i dostosowują swoją ofertę do potrzeb konsumentów. Warto nadmieni, że jeszcze kilka lat temu koncepty gastronomiczne nie odgrywały dużej roli w przypadku mniejszych formatów handlowych. Ich klienci doceniali przede wszystkim szybkość i komfort zakupów blisko miejsca zamieszkania. Same parki handlowe tworzone były z myślą o zaspokojeniu potrzeb zakupowych, a niekoniecznie spędzania wolnego czasu np. w punktach gastronomicznych.

Obecnie jest inaczej. Wraz z rosnącą rolą i popularnością parków handlowych coraz częściej pojawiają się obiekty o dużej powierzchni, w których co prawda nie ma części wspólnych typowych dla formatu galerii handlowych ze strefami food court, ale jest miejsce dla najemców o profilu gastronomicznym. Najczęściej dostosowują oni swoją ofertę do specyfiki takiego obiektu handlowego i proponują potrawy i przekąski szybkie w przygotowaniu i spożyciu podczas codziennych zakupów. W ten sposób nie tylko trafiają do szerokiego grona odbiorców danego parku handlowego, ale także w oczekiwania klientów.

Atrakcyjna lokalizacja i dobrze zaplanowana infrastruktura

Warto także zauważy, że parki handlowe zazwyczaj wyróżniają się atrakcyjną lokalizacją i dobrze zaplanowaną infrastrukturą zewnętrzną, w tym parkingami. To stwarza duże pole do popisu dla modnych dzisiaj konceptów food trucków. Coraz częściej możemy spotkać takie punkty gastronomiczne przy parkach handlowych i nic dziwnego – dla ich właścicieli to okazja do pozyskania nowej grupy odbiorców, a dla klientów doskonale i szybkie uzupełnienie codziennych zakupów. To właśnie ten czynnik sprawia, że różnym konceptom gastronomicznym i parkom handlowym jest ze sobą po drodze.

TOP