FOOD COURTY EWOLUUJĄ W KIERUNKU FOOD HALLI

8 marca 2024

Obecnie branża gastronomiczna stoi przed wieloma wyzwaniami – przede wszystkimi tymi związanymi z rosnącymi kosztami eksploatacyjnymi, inflacją przekładającą się na podwyżki cen zakupu produktów, a także wzrostem poziomu wynagrodzeń. Ponad to, w obliczu niesprzyjającej sytuacji gospodarczej wielu konsumentów ogranicza wydatki i rezygnuje z odwiedzania restauracji, a więc obroty punktów gastronomicznych spadają.

Nieco inaczej jednak wygląda sytuacja branży gastronomicznej w centrach handlowych. Przede wszystkim dlatego, że będąc częścią dużego kompleksu zyskuje ona wielu klientów. Część z nich to konsumenci, dla których głównym celem wizyty w centrum handlowym jest strefa food court – to często osoby wybierające takie miejsca na spotkanie ze znajomymi lub ze względu na obecność danej marki restauracji. Jednak drugą i liczną grupę stanowią osoby korzystające ze strefy gastronomicznej przy okazji zakupów, odwiedzin w punktach usługowych i przede wszystkim – rozrywkowych. Dzięki temu takie restauracje czy bary utrzymują dość stabilny poziom obrotów, nawet w obliczu trudnej sytuacji gospodarczej. Strefy gastronomiczne w centrach handlowych tworzą więc system naczyń połączonych, zwłaszcza z ofertą pozahandlową. A im jest ona atrakcyjniejsza, tym więc zyskują.

Nowy food court w Galerii Rumia

Taką tendencje obserwujemy także w Galerii Rumia. Niedawno wyremontowany food court z sąsiadującym kinem przyciągnęły nowych najemców i nowe koncepty restauracyjne, W ślad za nimi pojawiły się z kolei inne katalizatory spędzania wolnego czasu, takie jak np. teatr, paintball czy salon z grami dla dzieci i młodzieży. Klienci chętnie korzystają z ich ofert.

Warto natomiast podkreśli, że samo podejście do strefy gastronomicznej w centrach handlowych ulega przeobrażeniu. Food courty oparte w dużej mierze o znane sieciowe restauracje ewoluują bowiem bardziej w kierunku food halli. Co to oznacza? Z jednej strony wprowadzanie nieco innego typu lokali gastronomicznych. Z drugiej zaś strony zapewnienie szerszych możliwości spędzania wolnego czasu. To w dużej mierze odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy oczekują coraz bardziej kompleksowej oferty w centrach handlowych.

TOP