CENTRA HANDLOWE MUSZĄ NASTAWIĆ SIĘ NA WIELOFUNKCYJNOŚĆ

Dane z raportów m.in. PRCH jednoznacznie wskazują, że przyszłość obiektów handlowych leży w ich wielofunkcyjności. Galerie, które oferują jedynie tradycyjne sklepy, tracą na znaczeniu na rzecz tych, które łączą funkcje handlowe, kulturalne i rozrywkowe.

Centra handlowe muszą być gotowe na zmiany i dostosowywać się do nowej rzeczywistości. Widzimy wyraźny trend w kierunku obiektów, które integrują różne funkcje – od coworkingu, przez przestrzenie edukacyjne, po miejsca spotkań i rekreacji. ESG również odgrywa coraz większą rolę – klienci i najemcy coraz częściej oczekują, że obiekt będzie działał w sposób zrównoważony.

Modernizacja to nie jednorazowy projekt, ale długoterminowa inwestycja, która wymaga wizji i zaangażowania. Z perspektywy IMV Polska kluczowe jest myślenie o obiekcie nie tylko w kontekście tego, co dzieje się teraz, ale co będzie działo się za 5, 10 czy 20 lat – podkreśla Anna Pajura.

Jak pokazuje przykład Galerii Rumia, odpowiednie podejście do modernizacji może odmienić losy obiektu i nadać mu zupełnie nowy wymiar. Nie ma jednego przepisu na sukces – każdy obiekt wymaga indywidualnego podejścia. Ale jedno jest pewne – jeśli modernizacja jest przemyślana, oparta na danych i uwzględnia zmieniające się potrzeby rynku, to przynosi rezultaty.

IMV Polska udowadnia, że modernizacja to nie tylko konieczność, ale także szansa – na zwiększenie wartości obiektu, przyciągnięcie nowych klientów i wyznaczenie nowych standardów w branży.

TOP